onsdag 2. september 2009


Oppgave i KK1 - Kultur




Hva er norsk kultur i 2009? Skriv en relativt kort tekst der du drøfter norsk kultur i forhold til et beskrivende og et dynamisk kulturbegrep. Du skal ha med egne eksempler og inkludere bilde(r)

Teksten blir vurdert med karakter. Vurderingskriteriene legger jeg på its learning, vurderinga skjer også der.

LP-mål:
Gjøre rede for og reflektere over ulike måter å betrakte kultur på i et kommunikativt perspektiv Skape egne tekster tilpasset ulike kommunikasjonssituasjoner

Kommunikasjonssituasjonen: Skoleblogg


2 kommentarer:

  1. Hei! Så fin blogg du har laget! Jeg kom over en av elevbloggene dine da jeg googlet "beskrivende kulturforståelse", fin blogg hun hadde! Kan jeg låne litt av ideen til bloggoppgaven din? Du finner min klasseblogg her:
    http://komkulbloggen.blogspot.com/

    Jeg holder også på med kapittel 3 om interkulturell kommunikasjon, denne artikkelen om kjønn, etnisitet og likestilling fra NDLA var ganske bra synes jeg: http://ndla.no/nb/fagstoff/10227

    SvarSlett
  2. Hei. Tusen takk, Marita! Selvsagt kan du låne. Takk for tips om artikkel, vi skal se på den i morgen : )

    SvarSlett